-->

 البارت الثالث



اللهم في هذا اليوم إجعلنا ممن عفوت عنهم ورضيت عنهم وغفرت لهم وحرمتهم علي النار وكتبت لهم الجنة))
_______________
البارت الثالث
___
تعلو صراخات عطر لتمزق قلب روحية عليها ،لتعلو وتيرة  طرقاتها المتواصله بلا توقف علي باب غرفة نوم أبنها ادهم، وبصوت حزين ممزوج بالخوف تترجاه وتستعطفه في أن  يرحم زوجته المسكينه والا يقسو عليها لصغر سنها وعدم أدراكها معني الزواج وحق الزوج
وبعد وقت ليس بالقليل يخبو صوت صراخ عطر روايدا روايدا الي ان يعم السكون فجأة ولا يسمع لها صوت ليتملك  الفزع  من قلب روحية خوفآ عليها ليكون ولدها قتلها دون أن يدري
ترتبك وتشعر بالهلع وتمد قبضتها لتطرق الباب من جديد ليفتح الباب فجأة،ليطالعها ادهم والغضب متجسد علي محياه   وجلبابه الابيض ملطخ بالدم وعلي رقبته ووجهه اثار لعلامات حمراء دليل علي مقاومه عنيفه لم يسلم منها، يمد يده  له بشال ابيض وقد امتزج بياضه  بالون الدم  ليهتف بحقد
اتفضلي شالها اهوه، اظن دلوج ارتحتي و جلبك اطمن واصل   واثبتلك اني راجل بحج يارب تكون مبسوطه بتدبيستي فيها

تلطم روحية علي خديها بهلع وغضب من مظهر ولدها الصادم والدال علي معامله وحشيه وغير أدامية منه لزوجته ، لتدفعه وتدخل مسرعه الي عطر التي كانت مغطاه بداثر ابيض ملطخ بالدم وغائبة عن الوعي تماما"
تنظر إليها ولبراءتها المسلوبه التي استباحها ولدها بوحشيه وتعيد النظر اليه بنظرات غاضبه لتصيح فيه 
ياسواد عيشك يا روحية عملت ايه في البنيه يا ادهم ليه اكده يا ولدى دي مراتك اللي رسولنا الكريم وصاكم بينا خيرآ
تجذبها من علي وسادتها لتاخذها علي صدرها تحاول افاقتها
لكنها لا تستجيب وجسدها يبرد ،لتصيح بهلع وتعدد 
يامرارك يا روحية يا مرك يا عطر البت ماتت ولا ايه استرها يارب في راجل يعرف ربنا يعمل اكده في مرته
يقترب منها ادهم ليقيس نبضها قائلآ ببرود ولا مبالاة"
متخافيش مماتتش لستها عايشه ،بس هي سبب اللي حوصل كانت بتعافر معايا،وبتجاومني بعنف مريداش تهدي بتتجوي عليا بت رضوان ،ليضحك ساخرآ من مقاومتها وتحديها له"
وتجوليلي صغيره دي طلعت شديدة وعفية جوي وعافرتني كتير  علي ما جدرت اتمكن منها وادخل بيها واخد شالها"
يترك يدها ويفتح درج بجوار الفراش ويخرج منه قارورة صغيرة يفتحها وكانت رائحتها قوية جدا و نفاذه،  يبلل منديلآ من القارورة ويقترب منها  ويهتف بامه"
شيلي يدك عنيها يا اماي انا هفوجهالك دلوج 
يضع المنديل تحت انفها لتنتفض عطر وتهب صارخه من الألم تحضنها امه بقوة لترقدها علي صدرها لتهدئها وتصيح به"

نشادر يا مفتري،  ما عندك الروايح كتيره اهه جدامك كنت حطيت شوية بدل  النشادر اللي بيطج بالنفوخ طج، روح الله يسامحك علي افتراك عليها بالطريجه دي،،ويلا  هم اخرج من اهني سيبني لحالي معاها،اهديها واطيب بخاطرها وانت روح غرفتك اتسبح وغير خلجاتك دي، اسمع نادم علي بركه جولها تدفي كوباية حليب بالعسل لعطر جومي يلا يا ولدى

يضغط ادهم علي اسنانه من الغيظ والغضب ليصيح بأمه"
انتِ السبب  حديتك الماسخ عن رجولتي خلاني عملت اكده فيها ، بس دي كانت البداية يا اماي ويخرج ليغلق الباب خلفه
تملس روحيه علي شعرها بحنان وتمسح دموعها "
حجك عليا يا بتي ، مجصدش يحصلك اللي حوصل ده والله   مجاش في بالي يعمل اللي عمله فيكي سامحيني
تأن عطر من الالم وبصوت خافت ضعيف"
جسمي كله بيوجعني يا ست هانم انا بتوجع جوي جوي   حسا اني بموت ومش هيطلع علي شمش احب علي  يدك  هاتيلي اماي وحياة الغالي عندك انا رايده اماي  دلوج انا كلي بيوجعني ومقدراش اتحمل الوجع  اكتر من اكده
تضمها لصدرها بحنان وتربت عليها لتصرخ عطر من لمستها علي جسدها، تبعد روحية يداها لتري ما سبب صراخها لتري بعينيها ما جعلها تنتفض حزنأ وآلما عليها ،لقد بدأت تظهر علي  جسدها سجحات كثيرة علي ذراعيها وكتفيها وصدرها ورقبتها

طيب اهدي يا بتي انا امايتك بردك  وحجك علي راسي ولدي طلع غشيم ، اصله عمره ما عامل حريم واول مره بحياته يلمس حرمه ومعرفش يعاملك زين وانا السبب يا بتي
جومي معايا اسندك للحمام تتسبحي وانا هغير الملايه لحد ما تخلصي تسبيحك
تسندها لتاخذها الي الحمام تقاوم عطر الألمها  بصعوبة بالغه غير قادرة علي أحتمالها لكن تساير روحية إلي ان ادخلتها إلي الحمام واجلستها بداخل البانيو وتفتح صنبور المياه الدافئة  التي تتسلل إلي جسدها المنهك لتشعر ببعض الراحه".
ايوه اكده ريحي جسمك وخلي الماية الدافية تهدى وجعك وانا هخرج اغير الملاية ورجعالك طوالي
تخلع عطر عنها  ثيابها الممزقه والملطخه بالدم لتتمدد بالمياه 
تخرج روحية لتبدل الفراش،بأخر  وتفتح ضلفة دولابها لتخرج منه  منامه حريرية لتنام بهاوتدخل اليها ثانيآ لتري عطر وقد نهضت من البانيو وبدات بتجفيف جسدها الغض وقد ظهرت علامات عنف ولدها علي جسدها بوضوح ،
تنتفض عطر من الفزع عند رؤية حماتها أمامها وبسرعه تلف المنشفه علي جسدها لتستر نفسها ، شاعره بالخجل منها لرؤيتها عارية هكذا "
تبتسم لها روحية بحنان وتربت علي ظهرها وتعطيها منامتها لترتديها وتشيح وجهها عنها حتي تنتهي من ارتداءها، وتاخذ بيدها لتدخلها غرفتها وتجلسها امام منضدة الزينه، لتمشط شعرها الناعم الطويل ،وتجدله ضفيرة علي جانب واحد لتظهر كطفله بجديلتها الطويله  وتساعدها بعدها لتجلسها علي الفراش التي استبدلته باخر نظيف وعطرته ،وقامت بعدها بتعطيرها هي الاخرة لتفوح من جسدها رائحه جميله"
تطلب منها ان تتمدد  علي الفراش وتسند ظهرها علي وسادتها ودثرتها بغطاء خفيف لتهتف باسمه في وجهها بحنان"
ريحي هبابه  لحد ما ادلي تحت انضر ايه اخر بركه لحد دلوج وهجيبلك الحليب انا بنفسي  وارجعلك
ليفتح الباب فجأة ويدخل ادهم حاملا كوب من الحليب بيده و يعطيه لأمه قائلآ بحدة وغشم 
اتفضلي يا اماي شربيها الحليب  وخلصي رايد انعس 

توتر روحية من حدة ادهم وغضبه المبطن في حديثه"
حاضر يا ولدى  من عيني
تتناول منه كوب الحليب وتجلس بجوارها لتسقيها أياه
وحين  انتهت عطر  من شرابها تسالها روحية برفق 
ها يابتي ارتاحتي دلوج يا ضنايا

يرتجف جسد عطر بسبب وجود ادهم لتجيبها بصوت خافتارتحت هبابه يا هانم ، بس هرتاح اكتر لو خليتكي معايا ومهملتنيش لحالي مع سى ادهم ، مش انت جولتي انك اماي بحج النبي اللي زورتيه ما تهمليني معاه انا خايفه جوي جوي منيه ، لتنظر لادهم بنظرات رعب وهلع
  يضحك أدهم ساخرآ "
لا والله زين حديتك ده ، بقي رايدة اماي تحميكي مني ليه بخوف انا، ولا نضراني عفريت وهكلك ،انت خابرة يا بت رضوان وجعتك المربره  انك بجيتي مرتي شرعا وجانونآ وهتحاسب عليكي  امام الله من اليوم وطالع ، واماي مالهاش دخل بيناتنا تاني، اتجفل الحديت علي اكده ،وخلصيني من دلعك الماسخ ده واتكتمي وارقدي ساكته مارايدش اسمع صوتي ولا هو لت الحريم الفاضي ده مابيخلصش

تشعر امه بالشفقه عليها لتربت بحنان علي يدها وتذهب لولدها تحدثه برجاء تستجدي عطفه عليها  "
بالهداوه  يا ولدى وبكفاية  اللي عملته فيها لحد اكده ، اللي حوصل منيك ده لا يرضي ربنا ولا عمايل راجل من الاساس ولايطلع  من راجل في مجامك بيعرف ربنا زين ، لجل خاطر امايتك  وغلاوتها عنديك طبطب عليها وطيب  بخاطرها، دي لسته صغار وبكفياها الخوف اللي عاشته علي يدك
ياولدى الزوجه لزوجها سكن ورحمه، استهدي بالله اكده وجوم صلي ركعتين لله واشكر نعمة عليك وانت هتهدي طولي

يزفر ادهم بضيق ليقطع حديث امه"
صليت لما اتسبحت بجاعتي، الله يرضي عنيكي انا ضجيت من الحديت  رايد انعس عيني منضرش بيها جدامي ،  اجولك انا هروح ابيت في جاعتي واريحكم

تتشبث به أمه لتمسكه قبل ان يخرج"
لاه يا ولدى خليك اهني بكفاية فضايح ، امها الصبح هتجي تصبح عليكم ولازم تكون موجود بجاعتك جارها
اناخارجه اهوه وانت أوعدني ماتأذهاش تاني ولا  تلمسها ولا تجرب منيها  وحياتي عنديك كفاية اللي شافته منيك الليلادي

يتأفف بضيق  من طلب امه بالوعد  ليقول بحدة"
اباه يا اماي انا زهجت  بجولك رايد انعس

ترتبك روحية من نرفزة ولدها عليها لتهتف بتوتر"
حاضر خارجه تصبح علي خير وتقبل  عطر من جبينها اهدي  وارتاحي نامي تخرج وتغلق  الباب خلفها"
يخلع  ادهم من عليه جلبابه و يتمدد بجوارها علي الفراش يطفي النور لتغرق الغرفه في ظلام دامس
تنظر عطر لجسده المسترخي بجواراها الذي لا تظهر ملامحه في الظلام تسري قشعريرة بجسدها خوفا من ملامستها له
يلتفت ادهم ويوليها ظهره لتاخذ نفس عميق شاعرة بالراحه   لأجتنابه لها ،تسحب وسادتها من خلف ظهرها وتمدد جسدها لتنام اخيرآ فجاة يسطع النور بالغرفه ثانيآ
يستدير لها ادهم لترتجف وتغمض عينيها بقوة لتشعر به يمسك ضفيرتها ويلفها علي يداه ليجذبها منها وترفع راسها معاها حتي لا يقتلع شعرها  من جذروه ليهتف بصوت حانق"
بجي انا ادفع فيكي حج رجبتك ٢٠٠ الف جنيه  ، لاه وكمان تعافريني اكده بالساهل ،اسمعي انا كنت هاخدك خدامه تحت رجلي  لحد ما تسدي دين بوك ،لكن مدام بجيتي مرتي بحج بجي ليا عليكي حجوج وليكي عليا حجوج  والتزاماتك وينهرها بشده وهو يهزها بقوة"
افتحي عينك لما أ كون بتحددت معاكي
تفتح عطر عينيها بخوف لتري في عينيه المصلطه عليها غضب جامح مع رغبه شرسه ونهمه ، لعثوره علي فريسه سهلة المنال ، يستمتع بيها وقت ما يشاء
تنتفض  عطر خوفا منه وتتلكئ بالحديث ليصدر صوتها ضعيف ومهزوز "
انا  فعلا خدامتك ياسيدى ووالله هطيعك وهكون تحت مداسك وهعملك كل اللي بتريده بس ارحمني الليله وهملني
انا مش جادرة اتحمل الوجع اللي في جسمي اكتر من اكده
يجول ادهم  بعيونه عليها برغبه مقيته"
رفضك بيزيد رغبتي فيكي اللي حصل بينا  سابج كان اثبات لرجولتي لكن دلوج انا رايد اتمتعت بيكي بحج ما اندفع فيكي بلي سرجه بوكي وجبلت يبقي حج رجبتك "
بجولك  اهدي وهملي حالك ليا،وانا مهوجعكيش زي المره اللي فاتت ، أفهمي حديتي زين  وانتي مش هتتألمي ، ها هتهدي ولا اكتفك واخد حجي منيكي بكيفي وزي ما انا رايد واكثر 
تنكمش عطر علي نفسها وهو بيقرب ليها ويفك جديلتها بيده ليفرده علي وسادتها، لياخذ نفس عميق وهو يتشممه ،بيده الاخري يفتح أزرار منامتها ، لترتعد اكثر من لمساته لها
ليمد يده داخل منامتها،ليستبيح جسدها بلمسات جريئة بقوة  وعنف ، تكتم عطر صوت الالمها  بداخلها من عنف يداها التى تستبيح جسدها المنهك، ليتحرك قربها ويتملكها وهو ينتهك شفتاها بقبلات جائعه وشرسه "
ليشعر بارتجافها وهي بين يداه لتزيد من اثارته دون ان تشعر  وتزيد من حده رغبته واشتهائه لها ليشعر بمتعه قوية لم يكن يتصور أن يعيشها، لتهدئ  قبلاته إليها و تصبح أكثر   رقيقه ورومانسيه ،يضمها بشغف الي صدره وهو ينهل من شفتاها  شهد عسلها، لتتأوه بالم خفيف بعد ان شعرت بان روحها قد  تفارقها  من قوة لقاءه بها ، لتصرخ متالمه من تملكه لها لكنه يصمتها بقبله قوية  ترد روحها اليها"
لينتهي منها وينظر إليها متفحصا لينتهي منها وينظر إليها بتفحص  وشموليه ليري وجنتيها التي توردت باللون الاحمر وجسدها الذي كان العوبه بين يداه قد اصطبغ بالدماء مكان اصابعه وشعرها المنثور بغجرية علي وسادته ووجها ليزيح عن عيونها الخجوله ويزيح شعرها ويلمه ينحني اليها ثانيآ ليمتص شفتاها بقبله قوية ونهما ،
ليبعد راسه عنها ويضحك  بقوة هو يعيد ظهره للوراء "

نامي ياعطر شكل ايامك معايا غريبة جوي يلا غمضي عيونك
لينزل راسه علي وسادته ويغفو بعد دقيقه لا اكثر"
ينام  هو وتظل هي طول الليل تحاول ان تغفو وتتقلب بحذر وخوفا من ازعاجه ليصحي ويستباحها مره اخري ، لترفع جسدها عن وسادتها لتضعها خلفها وتسند ظهرها عليها ،تتطلع إليها برهبه في بدئ الامر ،،لتتأمل  ملامحه الرجوليه وتشهق بقوة بسبب قربها  منه وقدرتها تأمله هكذا  لتسال نفسها"
معجول انت بجيت  جوزي بحج، معجول انت الراجل اللي خطفتني واتجوزتني بالجبر لسداد دين بوي،و اغتصبتني بلا رحمه لما فرضت عليا حجوجك بالعنف والجوة ،لتنهد وهي تتذكر لمساته التي تبدلت لرومانسيه ورقه لتشعر برغبتها كانثي تتحرك وتطلب المزيد لتتاكد بانه خبير باغواء بالنساء ، لانه استطاع ان يؤجج نار الرغبه بداخلها،وامتص انوثتها وسحبها معاه لعالمه الخاص لتعيش بين يداه المتعه المطلقه
التي لم تكن تعلم عنها شئ من قبل
تتنهد بقوة وهي تتذكر قبلاته الرومانسيه الرقيقه ، لتتحس شفتيها وكان مازال عليهم لعاب قبلاته الساخنه، تمتصها لداخل فمها لتستطعمها بلذه وسعاده لترتعد من احساسها بالسعادة لما فعلت لتسال نفسها في هذه الليله للمرة الالف "
هل احببته ام ماذا ، وكيف اشعر بالسعادة تحلق بي الي عنان السماء بسبب قبلاته إلي ،ولماذا اشعر بالحنين الي احضانه  والاشتياق  لانام بدخل جوف صدره اهذا حب ام استسلام لقدري الذي لا يوجد لي مفر منه
لتقترب منه وتملس بيداها علي وجنتيه الخشنه ليقشعر بدنها وتشعر برجفه تسري في اوصالها لتصبح مسلوبة الارادة
لتنحني علي راسه وتلثم  شفتاه بعذوبه ورقه
كانها تريد ان تثبت لنفسها انه زوجها فعلا ولها حق فيه
لتغفو اخيرا والابتسامه لا تفارق محياها الجميل ، ودموعها التي تجري علي وجنتيها لتعبر عن الم جسدها  المبرح
******************
وفي الصباح تطرق امه باب غرفتهم ومعاها عزيزة  وتدخل بعد ما اذن ليهم ادهم بالدخول وهو مايزال  علي سجادة الصلاه  لليختم صلاته وينهض لترحيب بهم
تحضنه امه بسعادة بعد.ان رأت ملامحه هادية وبشوشه
وتدلف  وراءها عزيزه لتقترب من ابنتها، ليراف قبلها بها وهي تراها نائمه كالملاك ولا يهون عليها ايقاظها ، لتلمح شال عفتها تخطفه بلهفه وتزغرد بفرحه وسعادة
تنهض عطر مفزوعه علي صوت الزغاريد وامها تحتضنها بقوة وتهنيها  لتطلع إليها روحية مبتسمه بعد ان رات شعرها المفرود بهمجيه وازرار منامتها المفتوحه
تغمز لولدها الذي يبتسم لها بأقتضاب لتضحك وتحضن عطر بقوة وتهنئها وتهمس لها بصوت خافت"
متجوليش حاجه لامايتك ، اللي بينك وبين جوزك ميخرجش بره عتبه جاعتك، وجفلي زراير منامتك  زين ، ولمي شعرك متفردهوش غير علي صدر جوزك يا عروسة ولدى










تتوتر  عطر من حديث روحية لتطلع إلي ادهم لتري  تبص لاد ملامحه صلبه وجامده لا تعبر عن شئ ينظر لها ببرود ويتركهم
ويخرج من الغرفه لتحتضنها أمها وتبارك لها"
  مبروك يا بتي صباحية مباركه يا مشرفانا
وتمسك شالها ترقص بيها وتنادم علي اخواتها فارس وفادي
وتهتف بفرحه وفخر "
خيتكم  رفعت راسكم وشرفتكم والبيت كله ينطلق بالزغاريد

تنهض عطر من فراشها  بعدما غادرودخل الحمام تتحمم  وتخرج تلبس اسدالها لتصلي"
يدخل عليها ادهم ويراها خاشعه في صلاتها يتأمها بتمعن  ليري براءه في ملامحها الهادية التي كان المكيب يخفيه
تنتهي من صلاتها لتذهب الي فراسها وتجلس عليه

يصيح ادهم بها بعد.أن رأها تنظر له باسترخاء"
اسمعي حديتي زين ، تحسبي نفسك  عروسه وتدلعي كي العرايس يبجي اتجنيتي وجبتي لحالك وجع الجلب، انا رايدك   طول النهار تفضلي تحت مع اماي وتساعدي بركه والنسوان في شغل الدار  واخر الليل تطلع اهني تخدميني وتفضلي تحت رجلي، ماريدش انضرك  جدامي كتير،
يزيح بيده علبة الميكب من علي المنضدة لتقع ارضا "
والزفت ده متحطيش منيته علي وشك تاتي فاهمة لا لاه
وانت هتفضلي   طوعي لحد ما تسددي دين بوكي ووجت ما استكفي منيكي ،وتوكد انك دفعتيه كلته، هسرحك علي بيتكم حديتي واضح ولا لاه،  يلا همي  حضري الفطار وهاتيه اهني وادلي بعدها لتحت كلي معاهم بعيد عني

تجيبه بصوت مرتبك"
حاضر يا سي ادهم انا هخدمك بعيوني وتبتسم ليه وتخرج تجري وهو يستغرب مجنونه البت دي وأيه صابها، فرحانه بعذابي ليها ولا هي بتطبج المثل اللي بيجول الجط ميحبش غير خناجه (القط ميحبش الا خناقه) فعلا جنس الحريم ده مفيش امكر منه ومتحسبش انها هتجدري تخليني احبك من حظك الاسود معايا ياعطر انك وجعتي في طريجي وانا مش مؤمن بالحب من جنسكم الخاين ولا عايز استمر معاكي اصلا لكني متعودتش اتنازل عن حجي وانتي بوكي سرجني وبجتي حجي لحد ما تسددي دينه لاخر مليم وانت وبختك معايا بجي في اللي مكتوبلك وياي واشتهائي ليكي وجت وهيعدي

بعد برهه تصعد عطر حامله صنيه الاكل عليها كل ما لذ وطاب وتضعها امامه  وتجلس هي علي الفراش، تتأمله وهو ياكل  تتمنا تاكل معه ، لتذهب امانيها لأسكات جوعها شعورها بالألم الذي ينتشر في انحاء جسدها ليجعلها لا تشعر بالراحه وتتمنا  ان تنام حتي تنسي وجعها

يلاحظ ادهم صمتها ونظراتها المتفحصه له يعنفها قائلا"
انت هتجعدي اكده  تتفرجي عليا مش جولتلك تدلي تحت متجعديش معايا ومتطلعش اهني غير علي النعاس

تبلع ريقها بسرعه وبصوت مرتبك تتفوه"
ايوه بس اماتيك جالتلي اطلع اجعد في الجاعه معاك  لستي النهاردة صباحيتي وميصحش اسيبك لحالك واجعد معاهم
يضحك ادهم ساخرآ منها"
تجعدي معايا فين هو انتِ متخيله هجعدلك بالدار  اتملي في جمالك انا خارج اقضي اشغالي  وادير شركتي مافضيش ليكي انا ولدلع العرايس والحديت الفارغ ده همي طلعي بدلتي السودة والجزمه
تحدق عطر به باستغراب ودهشة"
واه انت بتلبس بدل زي الخلج اللي بتجي في التليفزيون
هتبجي حلوه جوي جوي عليك يا سي ادهم

يضحك ادهم من عفويتها وبرائتها ليسخر منها قائلا"
ايوه بلبس بدله ليه فاكراني  جاهل زيكي ولا بتحسبيني بروح الشركه بالجلباب والمداس ، فعلا متجوز طفله  معرفش كيف جبلت تبجي  مرتي وانتي مخبراش حاجه بالدنيا غير انك تبجي خدامه لجوزك وبس ومهما يكون  شكل علاجتي بيكي  هفضل سيدك وانتِ خدامتي ،يلا جهزي البدله واجعدي افطري بعد مامشي  بدل ما تحط عينك  في الوكل اكده

تهتف بارتباك وعلي استحياء"
بس ميصحش تخرج اليوم خليها لبكره هيحول عليك الخلج ايه وانت خارج يوم صباحيتك وسايب عروستك لحالها

يضحك أدهم بمرح لتعلو صوت ضحكتها "
بتجولي صباحيه،واه انتي فاكره نفسك مرتي بجد ورايداني واجعد  واياكي لحالنا بالجاعه  زي العرسان الجداد ،
طيب يا عروستي رايداني اجعد معاكي اعمل ايه بجي جولي يقترب منها بنظرات خبيثه محدثها حديث ذو مغزه خاص "
أية  وحشك حضني  ليميل عليها مقرب نفسه الحار من انفاسها اللاهثه ليهتف  ،
مشتاجه اعمل فيكي  اللي عملته عشيا  يا عطر انطجي

تنكمش عطر وتبعد عنها لتاخذ  نفس عميق لتهتف بذعر"
لا والله اماتيك هي اللي بتجول مش انا  وتتلجلج  انا لستي
تعبانه وجسمي بيوجعني جوي وكله علامات حمرا وزرجه بيحرجوني كانتهم نار ونفسي انعس و ارتاح النهاردة بس ومن بكره والله مهتنضرش  وشي غير بليل ياسي ادهم بيه

تغيم عين ادهم بشكل خطر ليهتف بتصميم"
وريني

ترتعد عطر من نظراته  "
اوريك ايه
يهتف بشر "
وريني العلامات اللي في جسمك
ترتبك عطر وتلف جسدها بيدها بحياء"

لا خلاص خفت مفيش حاجه بتوجعني خالص وانا هدلي اهوه وتنهض مسرعه من امامه لتهرب منه وتفتح الباب ليمسكها ادهم ويحملها بسهولها كطفله ويلاقيها علي الفراش
يهتف فيها بتهديد غاضب
جولتلك وريني وانا محبش كرر حديتي مرتين
يبجي تسمعي الحديت وتوريني
ينزع عنها الاسدال التي كانت تصلي بها لتقف امامها بثياب نوم مثيرة وشفافه لتلعن نفسها انها قامت بارتداءها بدون ان تعرف انها للنوم في حضنها لاثارة زوجها
يتطلع عليها برغبه وتحوم عينيها بشراسة"
اباه انتي جاهزه بجي وريداني اخدك بحضني كي عشيا وبتغريني لا والله طلعتي واعرة
ليضحك بسخرية وهو يتلمس سحجات جسمها اللي ازرقت
ويعدهم ١/ ٢ / ١٥ / اباه دول كتير هعتبر كل علام منيهم ب١٠٠ جنيه اكده سددتي ٢٠٠٠ جنية في ليلة من دين بوكي ريتي بعبنك كيف  انا كريم معاكي

تنكس عطر  راسعا حزنا والمآ من نظرة ادهم المهينه لها  والاستهزاء بألمها ، لتستر جسدها بالاسدال "
يضحك ادهم من فعلتها "
بتداري ايه وانتِ كلتك ملكي ، ونضرت كل تفصيل
جسمك وانا باحضاني باخد منيكي اللي يرضيني ، بس اجولك مش ناضر فيكي اللي يغريني او يثيرني لدرجة  ان افضلك علي اشغالي وتعويض مالي اللي سرجه بوكي ، واللي هسترد ه من جسمك كل ليلة 

  ليري دموع القهر تنزل من عينيها البريئة ، ولا يرأف بها ويكمل حديثه الساخر "
يلا كلي وبعد ما تخلصي ادلي بالصنية لتحت وارجعي انعسي
وارتاحي رايدك فايجه ليا بالمسا لجل تسدد باجي دين بوكي
خلينا اخلص منيكي وتدبيستي فيكي
يرتدى بدلته ويهندم حاله لتطلع إليه عطر من خلف دموعها
لتراه شخص اخر غير ادهم الصعيدي الذي تعرفه ، اظهرت اناقته وارتداءه للبدله وسامته الجبارة لتليق علي رجل اعمال
بحق ،  تجعل كل بنت تتمناه وتحسد عطر عليه دون ان تعلم
ان خلف قناع وجهه الوسيم هذا وحش لا يرحم
__________
تحاول عطر ان تنام بعد مغادرة ادهم لكنها لا تستطيع ، وتظل تتقلب في الفراشلا تشعر بالراحه، كأنها تنام علي جمر من النار  بسبب شعورها بالأم الذي يضرب  جسدها بلا  هوادة "
تطرق روحية عليها باب غرفته لتطمئن عليها  ، لتدخل  ومن خلفها تدخل  بركه تحمل الغدا  له لتسالها روحية "
عامله ايه يا مرت ولدي، يا غاليه مبارك عليكي  خدي
وتضع  في يدها الكثير من  المال والاساور الذهبيه
دول نجوطك من عمات ادهم وعمامه وخدي ده كمان هدية مني وتحضنه بقوة لتهتف "
انا فرحانه جوي ان ولدي اهتدي ليكي وبجيتي مراته بجد احكيلي عاملك زين  بعد ما خرجت عشيا ، معرفتش احديتك واماتيك اهني وشاطرة انك مجولتلهاش ليها علي اللي منيه  اسمعي اللي بينك وبين جوزك ميخرجش بره عتبة الجاعة دي ابدا فاهمه سرك سر جوزك يا عطر علشان حياتكم تبجي سعيدة وهنيه ، ولا يدخلش حد بينكم يا بتي

تهز  راسها بالموافقه"
حاضر يا اماي بس انا لستي موجوعه جوي ومش جاردة انعس هبابه  من الالم اللي بيوجعني في جسمي كله
تحتضنه روحية وتربت علي ظهرها لتهتف"
استني انا هجيبلك حاجه تروجك جوي جوي وتدلي وترجعلها وبيدها  كوب كبير، خدي يا مرت الغالي ده حليب لوز مع العسل والجرفه والجنزبيل هتشربيه هيخفي كل الوجع
وتشربه عطر وتحس براحه في جسمها فعلا وتشكر حماتها
ويبدأ جسدها يسترخي والنوم يثقل عينيها لتهزها روحية"
استني انتِ هتنعسي اكده بالاسدال قومي  صلي المغرب هياذن والبسي حاجه من من شوارك  اشتري عيون جوزك وحببيه فيكي ودلعيه انتي لستك صغيره وتجدري تسحريه
ببرائتك وطيبتك وتجدري تكسبي جلبه كمان بحنانك عليه

تنهض عطر مرغمه وهي تشعر بالخمول "
حاضر يا اماي 
تردي احدي ثياب النوم الطويله التي تظهر  مفاتن جسديها الغضن الصغير وتصعد الي الفراش لتتمدد بعد ان خف عنها   لكن امه تهتف بها  وهي بتضحك وتغمزلها "
افردي شعرك زي ما ولدي فردهولك عشيا  اللي بيحبه اعمليه عارفه انك صغيره وماعارفيش كيف تثيري رجولته لكن هو خابر زين الا بيثيره فيكي ،فرد شعرك علي مخدته ونام عليه، وانت اعملي اللي بيحبه هتخليه يحبك ويعرف انك فاهماه ورايدة ترضيه معلش يا بنتي عارفه اني ظلمتك لما غصبت ولدي يتجوزك وانتي لستك  صغيره لكن ما باليد حيله كان لازم يتجوزك بعد ما خطفك لاجل يداري علي الفضيحه دي بجوزه منيكي ويخرص حديت الخلايج عليه
تبتسم عطر له وعيونها يملائها النوم ولا تجيبها لثقل عينها لتغفو وتذهب في سبات عميق "
تنهض روحيه من جوارها ، وتعطر الغرفة وتطلقو  البخور ليبعد عنها الحسد وشر العين ، وتسمي عليها  وتقراء فوق  راسها المعوذتين قائلا بأمل
ربنا يباركله فيكي ويجعل هداه علي  يديكي وتلثم جبينها  تخرج من الغرفه لتصتدم بحازم ولد زوجها،وهو يحمل شنطته  ويتهيئ للذعاب إلي مدرسته الداخليه مثل  كل اسبوع
للتساله بحنان وغريزية الام"
جهزت حالك  يا حازم ولا رايدني اساعدك

يهتف حازم بضيق"
لا يا طنط  خلصت بس انا مش عايز اروح المدرسة الداخلي دي تاني ، هتبقي اخر سنه ليا فيها وهجي اعيش معاكم هنا انا زهقت ، اعيش لوحدي بين ناس معرفهمش ياريت تقولي كده لادهم لانه بيسمع كلام عني
وياخد شنطته بعد ان يسلم عليها وينزل يركب السيارة مع منصور الذي  بيرفقه دائما كظله
_________________
يعود ادهم الي الدار بعد ان دخل الليل وانتصف ليدخل ويري امه بانتظارة وعلامات الغضب علي محياها يذهب إليها"
اماي انت ايه مصحيكي لدلوج الوجت اتاخر عليكي

تتطلع إليها بغضب مكتوم"
بجي اكده يا ادهم يعني يوم صباحيتك وخرجت وجولت ماشي مش متعود تجعد في الدار لكن تتاخر لدلوج ليه اكده
يا ولدي حرام عليك نفسك ومرتك
يتنهد ادهم بعصبية"
حجك عليا ،اصلي  نزلت مصر كان في مشاكل بفرع الشركة هناك،ورجعت جيت علي الشركة اهني،كان عندي اجتماع مهم ولستي  مخلصه بس انتي سهرانه ليه كنتي  انعسي بجاعتك وانا كنت هطلع اطمن عليكي واطمنك عليا اول ما هرجع

تربت علي كتفه برفق وعي تري الارهاق بادي عليه"
طيب يا ولدى ربنا يعينك بس كنت ريح النهاردة مع عروستك مش تهملها لحالها طول اليوم في اول يوم ليها بدارك ،
المهم اطلع وانا هحصلك بالعشا انا جهزته ليكي بايدي علشانكم يا عريس ربنا يهنيكم يا ولدى

تتغير ملامحه فجاة ويهتف بغضب"








والبت اللي فوج دي لزمتها ايه لما تعملي انت  الوكل بيدك وتجهزي العشا ليها كمان، اماي بلاش تدلعها جوي اكده، خليها تعمل بلجمتها ولا هي هتعمل فيها عروسة بحج وحجيج
تربت عليه بهدوء"
بالهداوة  علي البت يا ولدى لستها صغيرة ،ومش حمل جسوتك عليها اكده هتكرهك، الله يرضي عنيكي  خليك حنين معاها انت هتتحاسب عليها امام ربك يوم الدين، وبيكفي اللي عملته فيها عشيا هي حفظت سرك، وسكتت وماجالتش حاجه لامه،  ارحمها يا ولدي مش ذنبها اللي حوصل، علشان تنتجم منها بسبب عملة بوها السوده،
يلا اطلع غير خلاجاتك علي ما احصلك بصنية الوكل هي مكلتش حاجه من ساعة الفطاررضيها  واكسب فيها ثواب

ياخد  ادهم نفس طويل ويهز راسه بالموافقه ارضاء لامه"
يصعد الي غرفته وهو يشعر بالضيق والخنقه مما فرض عليه  يدلف من الباب ليتشمم ريح طيب بالغرفه المعطرة ،يتغير مزاجه ويروق بسرعه"
يبحث عنها بعيونه يراها نائمه بأسترخاء علي الفراش والغطاء واقع علي الارض وثياب نومها مرفوعه الي فوق الركبه بقليل
وشعرها مغطي وسادتها ،ليداري نصف عيونها ببعض خصلاته
تثير رجولته وتشتهيها نفسه ليقترب منها برغبه  ليسمع طرقات امها علي الباب  يفتح لها وهو ينهج من شدة الرغبه
تعطيه الصنيه وتبتسم له بود ،تغلق الباب و تذهب لغرفتها
  يضع ادهم  الصنية علي الطاوله ، ويخلع  بدلته وقميصه مسرعا ورغبته تحركه ليجلس بجوارها ويرفع خصلات شعرها عن عيونها، ليري  بسمه خفيفه مرسومه علي شفايفها الرقيقه يتاملها بتعمق  ويتفرس ملامحها،ليري طفله صغيرة اكتر منها امراة  ، ينهض علي عجل ليكمل قلع باقي ثيابه ،
يتمدد بجوارها علي الفراش ويرفع ثياب نومها عنها ويتقرب إليها اكثر ليشعر بانفاسها الهادئة ، يمد يده  يتحسس جسدها الناعم برغبه ويده الاخرة ترفع ثيابها عن باقي جسدها
تستيقظ عطر  مفزوعها علي لمست يده علي جسدها وطرف ثيابها الذي بيده وهو يتهيئا لينزعه عنها تتطلع إلي بخوف مما سيفعل بها لتري في عينيه نار الرغبة مشتعله
يتملكها الذعر وتحاول ان تهرب منه ليجذبها إليه وي...!!!

  البارت الرابع  من هنا



   سلمى سمير
كاتب المقالة
كاتب ومحرر اخبار اعمل في موقع روايات سلمى سمير .

جديد قسم : رواية رجل بلا قلب

  1. روووووووووعة وكمان قليلة عليها تسلم ايديكى يا غالية

    ردحذف
  2. رائعة جدا تسلم ايدك

    ردحذف
  3. ايوة بقى على الجمال من كتر حلوت الحلقة مش عايزاه تخلص تسلم ايدك يا قلبى بالتوفيق يا رب العالمين برنسيس تيسير

    ردحذف
  4. لا كدة يا سلمى بالراحة علينا كدة احنا مش حمل الكلام دة وانت يا سى أدهم عطر هى إلى حتلين قلبك الحجر دة ببرائتها وجمالها وحتوقع علل بوذك فى حبها يا قاسى انت برافو لوما برافو

    ردحذف
  5. ممكن لنك الرويه كمله علي الوتباد

    ردحذف